ZebraForum

Onafhankelijk forum voor al je vragen over standaard zebravinken
Het is momenteel 28 Mrt 2024 21:50

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Ikke
BerichtGeplaatst: 13 Sep 2005 0:08 
Offline

Geregistreerd: 26 Jun 2004 15:27
Berichten: 1376
Woonplaats: Oudenaarde
Ik ga mijn best doen om dit uit te leggen want iets neerpennen is blijkbaar moeilijk voor mij :

Na een resem misverstanden en nutteloze discussies die mij en dit forum geen goed doen had ik eigenlijk besloten om niet meer op de forums te komen...uiteindelijk ga ik dit toch nog doen maar op andere wijze :

Ik ga enkel nog puur 'technisch' antwoorden en geen 'knuppels' meer gooien of andere 'doemzaken' aankaarten vooral niet op aanvraag van anderen die het zelf niet durven of willen voor onlangs genoemde reden...

Ik vraag mezelf al een tijdje af hoe het komt dat het op de forums steeds uit de hand loopt als ik iets post en ik dit niet ondervind op TT,tafelkeuringen en/of bij persoonlijk contact bij mij thuis of bij de andere thuis...
Blijkbaar komt alles wat ik zeg veel beter over dan hetgene ik neertyp hoewel ik hetzelfde bedoel...(ik had vroeger op mondelinge examens ook veel meer punten dan op schriftelijke) dus heb ik blijkbaar een probleem in het neertypen van wat ik wil zeggen en/of aankaarten...
Ik geef toe dat ik nogal direct ben en rechtuit zeg wat ik denk en bepaalde principes heb, maar dat komt bij een mondeling gesprek blijkbaar veel beter over dan op een forum...

Ik hoop dat het duidelijk is en jullie dus ook begrijpen dat verdere uitleg vragen over mijn posts in de toekomst zinloos is omdat ik geen problemen meer wil en dus niet meer zal uitwijden op dat topic...

Als laatste wil ik nog iets zeggen over bepaalde personen die mij mails stuurden met volgende inhoud(ik heb er enkele zinnen uitgehaald) :

- ga ergens anders interessant gaan doen...
- 'je bent gewoon een kereltje die zich interessant wil maken en wilt opvallen'
- je kent er niks van en zal nooit iets bereiken
- van mij moet je geen vogels verwachten
- zonder plukken,medicamenten en andere trukjes ga je er nooit staan
...

Aan deze mensen : Proficiat en bedankt voor jullie hart te luchten...als ik jullie ontmoet zal ik jullie eruit halen en mag je het eens recht in mij gezicht zeggen.
Als ik nog iemand iemand bezig hoor over praktijken zoals 'ze volledig pluimen' of 'gewoon afmaken' dan krijgt die persoonlijk met mij te maken...

Nog een principe van mij dat heel belangrijk is : voor wat hoort wat...

Ik hoop dat het nu duidelijk is en jullie weten wat mijn probleem en frustatie is...


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Sep 2005 6:16 
Offline

Geregistreerd: 09 Okt 2003 17:11
Berichten: 1413
Woonplaats: sprang-capelle
:roll: mario, ik hoop dat je dit toch niet meent, stoppen met posten. want dan zou je weer 1 van degene zijn die zich laat intimideren via een forum of het internet. ik ga erook vanuit dat je deze mails krijgt van mensen die zelf nooit wat opschrijven :? als jij nu ook al stopt met posten blijven er bitter weinig aktieve leden op de diverse forums over :(


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Sep 2005 13:03 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: 08 Okt 2003 21:25
Berichten: 7740
Woonplaats: Veenendaal
Mario, het probleem van de huidige maatschappij is dat je geen kritiek meer mag leveren.
Ook al is het goed bedoelde kritiek. Elke vorm kritiek wordt tegenwoordig als bedreigend gezien.
Ook het oprakelen van bepaalde discussies wordt niet in dank afgenomen, knuppels in hoenderhokken gooien bijvoorbeeld.

De mensen hebben zulke enorm lange tenen tegenwoordig en de mentaliteit is zo egoistisch en vooral dom dat elke vorm van tegenwoord hetzelfde effect heeft als de spreekwoordelijke rode lap op de stier.
I.p.v. dat men een NADENKT of die ander misschien niet toch een beetje gelijk heeft, nee, degene met een mening moet ter vuur en te zwaard bestreden worden.

Als je tegenwoordig een mening hebt dan moet je die vooral prive houden, want al je die mening uitspreekt dan steek je met je kop boven het maaiveld uit.
En als je in de tegenwoordige ego-maatschappij met je kop boven het maaiveld uitsteekt komen de koppensnellers wel even langs.

Het resultaat is dat niemand meer iets durft te zeggen, met als resultaat dat op den duur alleen de grijze muizen en degenen die ja en amen knikken overblijven.

Je ziet dan ook dat allerlei grijze muizen en andere allemansvrienden tegenwoordig troef zijn, enige diepgang is ver te zoeken, want iedereen met een eigen mening moet vooral 'buiten' gehouden worden.
De mentaliteit op zebravinkenforums is in feite niet veel anders.

Allerlei grijze muizen en allemansvrienden blaten op de forums quasi vriendelijk naar elkaar, maar in werkelijkheid slijpt een aantal van hen achter hun rug de messen.
1 verkeerd (geinterpreteerde) opmerking en ze springen uit hun makke schapenvel en komt de wolf in schaapskleren tevoorschijn om je af te maken.

Maar aangezien het een mentaliteitskwestie is, kun je twee dingen doen:
1. meeblaten met de makke schapen en met iedereen vriendjes blijven en dus zelf ook een grijze muis of een kuddedier worden.
2. toch je mening laten horen, met als gevolg dat je regelmatig letterlijk dan wel figuurlijk afgemaakt gaat worden.

_________________
Mijn site: http://www.freewebs.com/hansweerdhof/


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Sep 2005 19:47 
Offline

Geregistreerd: 28 Nov 2003 10:44
Berichten: 2655
Woonplaats: Baarn
Kom op Mario, blijven posten want door jou vragen leer ook ik steeds weer bij, dus blijven. groet Hans.


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
Je mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
Je mag je berichten niet wijzigen in dit forum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.